تفاوت گیوتین الکترومکانیک و گیوتین هیدرومکانیک

گیوتین، دستگاهی است که برای برش ورق با ضخامت ها و جنس های مختلف بکار می رود. استفاده از این دستگاه در صنعت برشکاری به عنوان یک گزینه مقرون به صرفه و مناسب در نظر گرفته می شود. به کمک انواع گیوتین ها می توان برش هایی به شکل های مختلف روی سطح ورق ایجاد کرد. گیوتین تمام هیدرولیک و گیوتین هیدرومکانیک از مهم ترین انواع گیوتین به شمار می روند. اگر می خواهید بیشتر با ویژگی های هر یک از این گیوتین ها آشنا شوید، با ما همراه باشید.

گیوتین های هیدرومکانیک و تمام هیدرولیک چه تفاوت هایی دارند؟

گیوتین های صنعتی در انواع و اندازه های مختلفی طراحی و ساخته می شوند. از مهم ترین آن ها می توان به گیوتین های هیدرومکانیک و گیوتین های تمام هیدرولیک اشاره کرد. این دو مدل از گیوتین های صنعتی ازنظر عملکرد، ساختار و ویژگی ها با یکدیگر تفاوت دارند. برای اطلاع از تفاوت های اساسی بین گیوتین هیدرومکانیک و گیوتین تمام هیدرولیک باید با ویژگی های هر یک از آن ها آشنا شوید.

گیوتین هیدرومکانیک و ویژگی های آن

گیوتین هیدرومکانیک که با نام دستگاه برش ورق نیز شناخته می شود، از پرکاربردترین تجهیزات صنعتی به شمار می رود. از این دستگاه برای برش ورق های فلزی، پلاستیکی، لاستیکی و چوبی استفاده گسترده ای می شود. به همین دلیل است که امکان استفاده از آن در فرآیندهای صنعتی مختلف وجود دارد. گیوتین های هیدرومکانیک از کارگیرهای نگهدارنده مکانی و اجزای مکانیکی استفاده می کنند.
با این وجود، گیوتین های هیدرومکانیکی با استفاده از نیروی هیدرولیک راه اندازی می شوند. علاوه بر این، از نیروی هیدرولیک برای برش ورق های ضخیم نیز استفاده می شود. تیغه های برش مورد استفاده در گیوتین هیدرومکانیک از فولاد ضد زنگ ساخته می شوند تا استحکام بالایی داشته باشند. به همین دلیل است که گیوتین های هیدرومکانیک برای مقاومت و دوام بالا در برابر سایش شهرت دارند.
گیوتین های هیدرومکانیک دارای دقت بسیار بالایی هستند. بنابراین، استفاده از آن ها برای برش دقیق ورق های مختلف توصیه می شود. به طور کلی، گیوتین های هیدرومکانیک در صنایعی ازقبیل: فلزکاری، خودروسازی، کشتی سازی و ساخت و ساز بکار می روند.

گیوتین الکترومکانیک و گیوتین هیدرومکانیکگیوتین تمام هیدرولیک و ویژگی های آن

گیوتین تمام هیدرولیک، یکی دیگر از مهم ترین تجهیزات صنعتی مورد استفاده در زمینه برشکاری به حساب می آید. این نوع گیوتین ها به صورت تمام اتوماتیک ساخته می شوند و عملکرد آن ها مبتنی بر سیستم های هیدرولیک است. بدنه گیوتین های تمام هیدرولیک از جنس آلیاژ فولادی ساخته می شود. به همین دلیل است که استحکام این نوع گیوتین ها را نمی توان با انواع دیگر مقایسه کرد.
گیوتین های تمام هیدرولیک را می توانید در سایزها و اندازه های مختلف خریداری کنید. این نوع گیوتین ها معمولاً برای برش ورق های استیل بکار می روند چراکه استحکام بسیار بالایی دارند. جالب است بدانید که امکان تنظیم اندازه برش در گیوتین تمام هیدرولیک وجود دارد چراکه در این دستگاه از قرارعقب برقی استفاده می شود. گیوتین های تمام هیدرولیک به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارند، مورد توجه قرار گرفته اند.
گیوتین های تمام هیدرولیک اغلب دارای مکانیزم کشویی هستند و با کنترل فرمان PLC کار می‌کنند. یکی از اصلی ترین تفاوت های بین گیوتین های تمام هیدرولیک با سایر گیوتین ها، امکان تنظیم و کنترل سیستم ازطریق مانیتور لمسی است که روی تابلو کنترل نصب می شود. به این ترتیب، می توان نوع برش را ازطریق مانیتور لمسی تنظیم و به سیستم منتقل کرد.

قیمت گیوتین هیدرومکانیک نسبت به گیوتین های الکترومکانیکخرید گیوتین های هیدرومکانیک و تمام هیدرولیک

یکی از مهم ترین تفاوت ها بین گیوتین هیدرومکانیک و گیوتین تمام هیدرولیک، قیمت است. انتخاب دستگاه مورد نظر باید بر اساس قیمت انجام شود. قیمت گیوتین های صنعتی به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
• نوع مواد سازنده
• ضخامت لوله ها
• سرعت و دقت برش
• کیفیت دستگاه ازنظر استحکام و مقاومت
• اندازه لوله ها
علاوه بر این، برند تولیدکننده و کشور سازنده نیز بر قیمت گیوتین های صنعتی تاثیر می گذارند. در مجموع، هر چه کیفیت دستگاه بهتر باشد، قیمت آن بیشتر خواهد بود.

سخن پایانی

گیوتین هیدرومکانیک و گیوتین تمام هیدرولیک، دو مدل از پرکاربردترین گیوتین های موجود در بازار به حساب می آیند. این دو دستگاه ازنظر طراحی، پیاده سازی و عملکرد تفاوت های قابل توجهی با یکدیگر دارند. با این وجود، گیوتین های تمام هیدرولیک به عنوان نسخه قوی تر در نظر گرفته می شوند. به همین دلیل، عملکرد آن ها در مقایسه با گیوتین های هیدرومکانیک بسیار مناسب تر است. در مجموع، انتخاب گزینه مناسب باید بر اساس بودجه و شرایط کاری انجام شود.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع گیوتین ها و ویژگی های آن ها، همین امروز با ما تماس بگیرید و از خدمات استثنایی ما بهره مند شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *